Vad gör man när tjat inte biter?

Jag har ett djävulskt dilemma i detta nu. Sitter med Lill-Macke nere på pokerklubben och försöker övertyga honom att det är läge att dricka en öl eller två. Kanske 14. Men det får vi ta senare i så fall. Just nu är det primära att knuffa honom över kanten så det kan bli fritt fall senare i kväll.

Problemet är bara att Macke vägrar. Trots att han drack en starköl till middagen på Blå-Kina.

Men skam den som ger sig.

Jag har fram till nu försökt tjata i honom en öl och det har bevisligen inte fungerat. Inte ens då jag öppnade en egen öl och svepte den dansandes med partymusik i bakgrunden.

Sitter i skrivande stund och funderar på nästa drag. Funderade ett tag på att köra tvärtom-metoden och förbjuda Macke att dricka. Men det sprack när jag kom på att han inte var 14 år längre.

Några tips?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Säg att det är Thaikväll på daltons.

2008-08-23 @ 01:00:58
Postat av: Otörstigast

Som du och alla andra redan förstått så fanns det inget som kunde få mig ur balans igår. Svårt att rubba någon som har samma karaktär som en buddistisk munk. Precis som för dem så strålar min karma högt just nu. Tror jag ska gå och göra en kopp grönt te nu och meditera lite. Vi hörs... alkis!

2008-08-23 @ 13:18:24
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

jag tycker det låter otäckt. Jag kommer osökt att tänka på den där gamla filmen...den där där människor kapslas in och återföds till onda typer som bara liknar originalet. Invasion of the body snatchers...?

2008-08-24 @ 10:14:17
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

ps! ibland får man använda våld.

2008-08-24 @ 10:14:56
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Jaha.

Hur var det här då?

Kommer du hem i helgen?

I så fall lämnar jag stan med blixten.

2008-09-02 @ 10:59:15
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Gurra

Nej, eller ja. Jag kommer hem. Åk du till Stockholm. Jag är inte där.



MVH FLASK-GUSTAV

2008-09-02 @ 22:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0