Dagens ros ...

... går till min vän Henke Sjöberg. Tack för att du ringde och väckte mig två gånger i natt. Först 03.30 och sedan 04.12. Vill bara att du ska veta att jag skyllde allt på Dagbladets mest ohängde reporter när min tandläkare undrade varför jag somnade två gånger under hans behandling.

För övrigt så pågår de livliga diskussioner angående Stefan Ålanders mål mot Hammarby i går. Stefan vann bollen i mittcirkeln och slog sedan en snygg lobb över landslagsmålvakten Rami Shaaban. Ja, så anser i alla fall jag och Henke att det gick till.
Lankan är av en helt annan uppfattning.
Han tycker att Stefan gjorde en miss och träffade bollen med yttersidan så den gick rakt i stället för till vänster. Så här gick vår sms-konversation till:

Lankan: "Såg du yttersidan?"

Jag: "Nej."

Lankan: "Men du är ju full! Han ska chippa bollen till vänster, vinklar foten. Och precis som han gör allt detta så har bollen, bollmongo som han är, rullat iväg en eller två cm extra så Stefan träffar ovännen (bollen) längst upp på stortån, lite, lite till höger. Bollen går straight ahead i stället för till vänster. Sen vart yttersidan börjar på träbenet hans kan man ju diskutera."

Jag: "Du mår ju inte bra."

Lankan: "Jag hoppas du inser allvaret i det här nu och analyserar detta. Annars kan du fan stanna hemma. För hallå! Det är Allsvenskan, GIF (Ganska Inaktuell Fotboll) och Stefan Ålander vi pratar om...

Jag: "Du är ju kanon. Du måste ha skelat med ögonen i går."

Lankan: "Plana precis ut om jag ska vara ärlig. Nu ska man bara se till så man inte hamnar i nån sorts gråzon, den enda zon som för övrigt inte finns på en hockeyrink. Men det var inte där vi var, utan det var fotboll vi pratade om, och bög-GIF. Släpp sargjäveln nu och kom in i matchen och inse att det var världens snespark!"

Ja, ni ser ju. Han är fast övertygad om sin sak.
Förhoppningsvis har han släppt det till helgen när jag dyker upp i Åre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0