Heders.G

I dag kom det till min kännedom att en av mina vänner skapat ett pokerkonto på Svenska Spel med namnet "Heders.G".
Varför det blev Heders.G och inte HedersGurra har jag ingen aning om. Kanske kunde han inte stava till HedersGurra eller så var han helt enkelt för lat för att göra det. Eller så är det helt enkelt Svenska Spel som reseverat namnet lagom till min debut som Månadens Pokerprofil på siten.
Det senare alternativet ställer jag mig dock frågande till. Hur skulle det se ut egentligen? Med en gästprofil som förlöjligar folks intelligens i chatten och ständigt är all in? Snacka om badwill för den svenska staten.
Skitsamma.
Jag svävade iväg lite där. Det var ju min fakenickande polare jag skulle berätta om.
Vi kan kalla honom Bengt Hansson. En man i sina bästa år som aldrig upplevt en motgång i sitt liv. Han föddes med en silversked i munnen och sedan dess har det bara gått spikrakt uppåt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska sätta ord på hans tur. Men jag kan försöka:
* Han har bland annat vunnit 140 000 kronor på Keno.
* Över en miljon på trav.
* Fyra raka rövare på bilbingon i Kovland.
* Dessutom är han den ende man i Sundsvalls historia som vunnit två raka coinflips mot Stephen Häggbom.
Och nu har han alltså lyckats med konststycket att skapa det mest medriggade kontot i Svenska Spels historia. Jag fattar inte riktigt hur han ska kunna torska med det. Jag har ju byggt upp en viss image under åren som Pokersveriges största tomte.
Jag är killen som gillar att skjuta tom i gatorna tre. Killen som folk synar ner med Q-hög. Killen som slår om bara för att han gillar att få folk på kokning.
Det har kostat en del.
Så här på äldre dar hade jag tänkt luta mig tillbaka och börja spela tight. Skörda frukterna helt enkelt.
Jag antar att gamle Bengt inte vill bli stående kvar på perrongen när mitt framgångståg börjar rulla. Så därför har han alltså skapat ett konto med mitt smeknamn. Fult gjort. Men fiffigt också. Det måste jag ge honom.
Förhoppningsvis ger det resultat snart så han kan kliva upp i nivå.
Det är inte bra om folk tror att jag spelar 0,5-1 PLO på Svenska Spel.
Blir så jobbigt med alla tiggarbrev.

Kommentarer
Postat av: Gurk

Haha, ja den gode Hansson slår man inte på fingrarna när det gäller tur..



"Jag antar att gamle Bengt inte vill bli stående kvar på perrongen när mitt framgångståg börjar rulla"



Stort skrivet, förjävla roligt... Jag vill oxå ha ett framgångståg btw....

2008-12-05 @ 02:00:02
URL: http://akutpsyk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0