2008! Nu kör vi!

Lyckades smita från jobbet lite tidigare i går för att fira in det nya året med mina föräldrar. Vid 23.45 var jag framme vid Hotell Reisen på Skeppsbron. En kort stund senare satt jag med ett glas skumpa i min tass.

Trevligt, trevligt.

Problemet var bara att ett glas skumpa inte var nog för att bli full. 

Inte för att jag nödvändigtvis måste bli full jämt. Men i går kändes det som att det behövdes. Mor och far var nämligen lite runda under fötterna. Inget fel med det. Men det är fan i mig inte ett dugg skoj att vara nykter bland onyktra människor.

Så, i går, strax före tolvslaget, lovade jag mig själv att aldrig någonsin vara nykter på nyårsafton igen. Om jag av någon anledning måste vara nykter så spenderar jag kommande nyårsaftnar på egen hand eller med andra nyktra personer.

Sådeså!

 

Insåg just att allt jag skrivit här ovanför diskvalificerar mig från ett jobb som bartender. Satan. Jag som alltid drömt om att stå i en bar och bara blanda colagroggar. Oavsett vad gästerna beställt så hade de fått en colagrogg. Om de sedan klagat hade jag bara sett oförstående ut. Om de fortsatt klaga hade jag kört "argast vinner" och skrikit: "Ok, mister! Jag vet att du är helt jävla dum i huvudet och så. Men hur i helvete kan du klaga när du får en colagrogg? Det är ju den coolaste jävla groggen alive!"

 

2008! Nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: Överste chifen

Jag älskar colagroggar!!!!!

2008-01-10 @ 19:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0