Helgen

Jaha, då har man satt sig i den här sitsen igen. Vaken - trots att jag egentligen borde ligga och sussa för längesen. Men vad ska man ta sig till när man inte är trött? Det är mitt eget fel dock. I torsdags gick jag som bekant och la mig rätt sent. Fredagen spenderades på pokerklubben i stan. Kom hem vid 03.30 efter att ha avrundat kvällen med att spöa Gurre så det bara small om det på vetgirig.nu.

I lördags var jag först på hockey och gick sedan till Macke för att se JVM-finalen. Efter den hamnade vi så klart på krogen. Först Svenssons sen Oscar. Lyckades med konststycket att hålla mig nykter och det får man väl vara nöjd med. Särskilt med tanke på att tio minuter på Oscar utan en grogg innanför västen kan få vem som helst att förlora det. Folk som jag knappt känner och folk som jag definitiv inte vet vilka de är kommer fram och pratar som om vi känt varandra hela livet. Det är möjligt att de träffat mitt alter ego Sprit-Sven. Han har dock inte underättat mig om det och således finns det inte mycket att göra åt saken än att stå med ett fånigt leende och försöka klura ut vem i helvete det är man står och surrar med.

Kom hem strax före tre och spenderade en timme med att läsa Michael Connellys senaste bok.

Upp några timmar senare för att tvätta och se när Charlotte Kalla krossade världseliten i Tour de Ski.

När jag var färdig med det gick jag ner på stan och fikade med Lankan, Slöberg och Snygg-Sören.

Kvällen spenderade jag på klubben och jag är fortfarande kvar. Har spelat en hel del pokerturneringar. Tjänade en slant i en mindre turre, men i de stora var det kallt. I Sunday Million kom jag aldrig in i matchen och i $250 000-garantin på iPoker fick jag en ännu sämre start. Synd. Jag hade behövt de 200 000 dollarna som vinnaren av Sunday Million får. Nästa helg kanske. Eller inte.

Rent karmamässigt har jag i alla fall samlat ihop till det.

Jag var ju trots allt nykter i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0