Ständigt dessa tyskar

2008 har börjat sådär. 
Gick ner till husets restaurang vid åtta-tiden för att käka middag. Till min förvåning ser jag att snubben med thai-frun inte är där i dag. Jag möts istället av en tjock tysk.

TT (Tjock tysk): "Är det kallt i dag?"

Jag: "Ja, litegrann va?"

Sen kommer jag på att han måste vara en sån där gubbe som hatar mössor inomhus.

Jag: "Jaha, du menar mössan?"

TT: "Precis."

Jag: "Den behövs eftersom jag inte orkade kamma mig i morse. Jag tar en biffstek med potatis."

TT står tyst och bara stirrar. Till slut tar jag av mig mössan och stoppar den i bakfickan.

TT: "Tack! Hur många potatisar vill du ha?"

2008 börjar bra va? Jag skyller det på att tysken är från Tyskland och således inte fattar bättre.

Kommentarer
Postat av: Jim

wow, vilken tysking. säkert från stuttgart..eller bremen. har hört konstiga saker därifrån. inavel o grejer.

tänk att det bor en sån där "big-brother-göran-mössa-kille" i dig med.

2008-01-02 @ 01:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0