Kom inte på någon riktigt bra rubrik

Hallon. Det är jag igen. Alive and kickin. Inte så illa med tanke på de senaste veckorna. Har hunnit med Elitloppet (årets i särklass dyraste helg), Where the action is och Midsommar. Och jag måste säga att det har varit några fantastiska veckor. Jag önskar att man hade kunnat ha semester jämt. Det är emellertid en fråga om deg. Jag skulle behöva några miljoner. Per år. Fyfan vad jag skulle passa som miljonär.

Elitloppet
Vi åkte ner till Stockholm redan på torsdagen för att försöka lugga den lokala pokereliten på lite pengar. Det gick sådär skulle man kunna säga. Planen var att vinna mellan tio och tjugo lappar så man slapp spendera sina egna surt förvärvade slantar på Solvalla och Undici. Men det gick käpprätt åt helvete. Jag var megaback redan innan helgen hade börjat och inte blev det bättre med tiden heller.
Jag hade dock ruskigt roligt och ska inte klaga. Det var säkert någon som backade mer än mig. Rätt åt honom i så fall.
Lite bilder:
Smalare än Thord lirade på Undici på söndagen. Ett nöje. som vanligt.
Smalare än Thord lirade på Undici.


Micke och Mange på Café Opera. Tror jag.


Jonsson. Som vanligt på bra humör när det vankas rosévin.


Ekan och Hasse på Solvalla.


Where The Action Is
Så var det då äntligen dags för sommarens höjdpunkt. Jag åkte främst till Stockholm för att se Dirty Pretty Things uppträda. Fast jag ska inte sticka under stol med att jag gärna ville se Foo Fighters, Johnossi och The Hives också. Framför allt The Hives imponerade. Jävlar i min låda vad bra de var. Min förhoppning är att jag blir lika cool som Howlin' Pelle när jag blir stor.
Lite bilder:

11.09: Micke och en flaska Minttu.


Micke, Lill-Håkan och brorsan.


Jag. I konkurrentens kläder. Aj aj.


Jocke och Lill-Håkan myser till det i väntan på Dirty Pretty Things.


Dirty Pretty Things.


Gissa åldern? Hur som helst så lyckades han tjata åt sig en tagg.


Det var ett ruskigt bra drag på The Hives.


Midsommar
Om sanningen ska fram så såg jag inte fram emot Midsommarafton allt för mycket. Men precis som vanligt så var det ganska skoj ändå. Vi var ett gäng som höll till ute i Tunbyn och vi hade det riktigt trevligt även om mitt lag fick stryk i kubb (FUCK). Sent på kvällen kom Jim och hämtade mig och brorsan så vi kunde hälsa på Lundbergs, Bengtssons, Lansinks och alla andra ute i Pråmviken.
Midsommardagen inleddes givetvis med en redig bakfylla och om sanningen ska fram så tänkte jag hålla mig inne under hela dagen. Men de planerna gick i stöpet i samma stund som Macke och Jim dundrade in i min lägenhet och förkunnade att vi skulle dra ut till ett ställe som kallas för Villa Vacker. Jag och Macke åkte med Mimmi några timmar innan de andra och det skulle visa sig att det var ett riktigt guldgäng vi fick förmånen att umgås med där ute i Matfors (?). Annika bjöd på en fantastiskt god trerättersmiddag och skämten haglade både från höger och vänster. Det var längesen jag hade så roligt och jag hoppas verkligen på en repris någon gång framöver.

Kommentarer
Postat av: Annika

Gurra, du har varit i Norrfjolsta i Attmars församling, tätort Lucksta, som är direkt fiendeland till Matfors. Akta dig vilka fotbollsderbyn det är här! Kan inte sluta skratta åt James-Mikal som funderade över Roger Eriksson hela kvällen - RRRåger Erickssson, Roggger Errikson, Ro-gerErik-ssson...

Välkommen åter!

2008-06-24 @ 09:57:37
URL: http://ladycherry.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

helhärligt att möta dig irl! Tack för en fin midsommar.

2008-06-24 @ 12:14:44
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Håkan

När jag ser en bild på mig själv inser jag att jag bör köra igång mina underarmar. Omvänd Karl-Alfred.

2008-06-24 @ 15:31:03
URL: http://barens.blogg.se/
Postat av: Huvénskan

Dra mig baklänges! Har Gustav varit å raggat åt Matforshållet! haha Å hade dessutom skitkul! Det trodde jag ALDRIG skulle hända! haha

2008-06-24 @ 19:18:44
Postat av: Gurra

Norrfjolsta ja... det var mitt andra alternativ.



Tack själv Torgnysdotter! Mycket trevligt att stifta bekantskap med er också.



Oj, Huvénskan tittar in. Min favorittjej. Nu blev jag helt till mig.



Håkan.

2008-06-25 @ 13:16:06
Postat av: Roger Eriksson

Var det någon som nämnde mitt namn?

2008-06-25 @ 13:17:28
Postat av: Håkan

Vadå Håkan? Missbruka inte guds namn gosse!

2008-06-25 @ 15:30:03
URL: http://barens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0