M(assa)O(omöjligt)M(iffo)S(kit)

Ojojoj, vilken pärs! Försökte just registrera ett bolag på foretagsregistrering.se, och det var lättare sagt än gjort kan jag be om att få berätta.
Efter en timme var jag inte ens i närheten av att vara färdig. Faktum är att jag fortfarande var kvar på avsnittet där man väljer namn. Man vill ju ha ett tufft namn liksom. Eller tufft. Det ska vara fyndigt i alla fall.
Me Incorporated, Hedersgurra Enterprises och The Tagtstrom Group var tre av mina alternativ (storslagna namn på pyttesmå företag är det senaste).
So far so good.
Sedan fick jag skriva min adress ett gäng gånger och därefter författa en verksamhetsbeskrivning innan det var dags för det riktiga kraftprovet.
Moms och skatt och skit!
Efter tre minuter hade jag ögnat igenom sidan och sedan stängt ner den.
Jag måste anlita en revisor.
Eller kan du verkligen sånt här, Macke?

Kommentarer
Postat av: Macke

Jag inte bara kan, jag är grym. Kostnaden är dessutom mycket lägre än vad en revisor tar. Vad du ska göra nu, tacka gud för att jag finns! Strax efter kan du kasta in 2 stora och 4 små laxar på mitt konto. Vi hörs!

2008-03-03 @ 14:43:20
Postat av: jossan

en grej bara gustav, ska du bilda en enskild firma får du inte heta group, eller nåt som indikerar på att det är flera i firman. :) ring i morgon om du stöter på mer patrull! men vad det gäller skatter så ta hjälp av macke dära, han verkar ju va haj. jag är bara bra på att betala in dom tyvärr..
jos

2008-03-03 @ 17:28:56
Postat av: Gurk

Jag kan sånt där Gurra. Som bekant hade jag en framgångsrik karriär på skatteverket samt många timmars snokande i skatterätt under min studietid.

2008-03-03 @ 23:11:56
Postat av: JJ

tjillevippen!

2008-03-04 @ 21:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0