Såja!

Ännu ett nummer av Sundsvalls Nyheter är skickat till tryckeriet. Efter en ruskigt lång och intensiv onsdag fixade vi till finliret i dag. Blev ganska bra tror jag.
Nu ska jag snart dra inåt stan och käka lunch med brorsan, Lundberg och Lill-Häsche. Därefter blir det några timmars sömn innan kvällens arbetspass i Eon Arena.
Fan. Vem hade kunnat tro att det skulle bli en grovarbetare av en annan? Inte jag i alla fall. 70 timmars jobb i veckan tär på psyket. Tur man får hyggligt betalt i alla fall.
Fast det vete fan om jag inte ska lägga ner ett jobb. Det som stjäl mest timmar. Enligt mina beräkningar skulle jag bara behöva jobba 25 timmar i veckan då och få mer än fullt betalt.
25 timmar låter lagom.
Tänk att få sova ut varje morgon. Ta en starkölslunch. Spatsera lite på stan. Och sedan jobba lite.
Var säger jag upp mig?

Till sist skulle jag bara vilja säga att Jofas Ufo gör sig bättre i verkligheten än på bild.

Kommentarer
Postat av: Benny

I förra krönikan hade du tappat bort 3 ord på olika ställen. Så det kan väl inte bli sämre?

I övrigt gör du ett utmärkt jobb. Läser allt du skriver (nästan) mest hela tiden (nåja).

2008-03-07 @ 09:16:59
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Figge

Ledsen att du inte fick bli "månadens medarbetare" Gurra. Såg att du sänkte huvudet direkt när jag började min motivering med "den jag valt är Ambitiös.." räckte med ett ord där så insåg du att "fan, det är kört.." Detta trots att du jobbar 70 timmar i veckan. hmm jag kanske måste tänka om.. Nä fan Jofa är helt klart värd utmärkelsen.. fan duktig tjej det där..

2008-03-07 @ 10:35:23
Postat av: W.

Mmmm... Starkölslunch...

2008-03-07 @ 12:09:15
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: JJ

tyvärr kan jag inte läsa nånting alls av vad du skriver, men av vad jag hört så är det bara skit och elände. Blir det några "Uppsala Nyheter" snart eller kan du fixa en lång-prenumeration. Kanske du varje morgon vid 4-snåret kan sätta nån praktikant på redaktionen på y-bussen så jag får den lagom till morgonkaffet. Skulle va kul.

Tack på förhud!

//Jim me kuken

2008-03-07 @ 13:12:07
Postat av: JOFA

Tjohooo vilka fina ord man hittade härinne då. Mera! Mera! :D Och Ufo hälsar att han gillar dig hardworker.

2008-03-12 @ 07:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0